Post nu ook berichten in je Google Mijn Bedrijf-account

Header Google Mijn Bedrijf
Marlies
Auteur: Marlies Akkermans
5 min
13 september 2017

Wij zijn steeds benieuwd naar nieuwigheden in Google en wanneer we zelf fan zijn, dan delen we deze uiteraard ook graag. Dit is het geval bij een recente aanvulling binnen Google Mijn Bedrijf namelijk ‘Post’.

Deze ‘Posts’ geven je de mogelijkheid om berichten aan te maken die direct bij je bedrijfsvermelding in Google worden getoond. Ideaal om bepaalde evenementen, acties of producten en diensten extra in de kijker te zetten.

Wij hebben het alvast even uitgetest en zullen je antwoord bieden op onderstaande vragen:

  • Hoe een post plaatsen in Google Mijn Bedrijf?
  • Hoe lang blijft mijn post online zichtbaar?
  • Welke informatie kan ik allemaal in mijn post plaatsen?
  • Hoe één post toevoegen voor meerdere vestigingen? 
     

 

Hoe een post plaatsen in Google Mijn Bedrijf?

Wanneer je bent ingelogd in je Google Mijn Bedrijf-account, zie je aan de linkerkant ‘Posts’ verschijnen. Je kan er door de vermelding ‘nieuw’ haast niet naast kijken. 

Wanneer je hier op klikt, kan je aan de slag met het maken van je bericht in je bedrijfsvermelding. Hier zal je ook eerder aangemaakte posts kunnen terugvinden.

 

 

Wil je meer informatie over je post terugvinden? Ga naar ‘posts’ en ontdek hoe vaak je post is bekeken, hoeveel dagen deze al online staat. Dit kan uiteraard ook voor oude posts.  

 

Hoe lang blijft mijn post zichtbaar?

Een normale post blijft in principe 7 dagen bij je bedrijfsvermelding staan. Gepromote events worden langer getoond dan deze 7 dagen, namelijk tot de einddatum van het event.

 

Welke informatie kan ik allemaal in mijn post plaatsen?

Hierbij kan je enkele zaken vinden waarmee je rekening moet houden bij het plaatsen van je bericht:

  • Je bericht mag 100 tot 300 woorden bevatten. Plaats de belangrijkste informatie best vooraan in je post, want de eerste 100 karakters worden getoond bij je bedrijfsvermelding. Wanneer je op de post klikt, wordt de rest van de tekst zichtbaar.
     
  • Wil je een evenement boosten? Dit kan door eenvoudig een begin- en einddatum weer te geven. Je post zal dan getoond worden tot de einddatum van dit event.
     

  • Voeg een call-to-action knop toe aan je bericht met een link naar je website om de gewenste actie uit te lokken. De tekst op de knoppen staat vast en ze zijn nog redelijk beperkt.

 

Hoe één post toevoegen voor meerdere vestigingen?

Maar wat als je bedrijf meerdere locaties heeft die gekoppeld zijn aan je Google Mijn Bedrijf-account en je wil één post plaatsen voor al deze vestigingen? Dit kan helaas nog niet, maar naar verluid zou dit wel nog worden bijgestuurd in de toekomst zodat dit wel mogelijk wordt. Nog even afwachten dus.

 

En nu zelf aan de slag…

Zoals je kan lezen, is zo’n bericht redelijk snel aangemaakt en zal het er voor zorgen dat je de aandacht nog extra kan trekken naar een bepaalde actie, evenement, product of dienst. Wil je meer advies omtrent het aanmaken van zo’n post? Contacteer ons en we helpen je graag verder.

Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf-account? Lees hier dan meer over het nut van een Google Mijn Bedrijf-pagina.

 

Reactie toevoegen

Discover marketing gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website aangenamer te maken.