Gmail Sponsored Promotions

Jouw advertentie in de persoonlijke mailbox van potentiële klanten en dit zonder te beschikken over e-mailadressen? Dat kan! Met Gmail Sponsored Promotions (kortom GSP).

Door gerichte targeting (zoals bij display advertising) is het mogelijk om relevante bezoekers te bereiken en dit tegen een zeer lage kost per klik. Gmail Sponsored Promotions is dus de ideale oplossing wanneer je niet over een grote e-maildatabase beschikt!

 

Waarom kiezen voor Gmail Sponsored Promotions?

Gericht targeten zonder e-mailadres

Dankzij GSP kan je potentiële klanten bereiken via hun Gmail mailbox. Zonder e-mailadressen maar wel op basis van dezelfde targeting mogelijkheden die we ook bij display advertising kunnen gebruiken: interesses, onderwerpen, demografie. Maar ook via keywords. Deze targeting is gebaseerd op de content van de mailboxen. Geef jij het keyword ‘badkamerrenovatie’ op dan zal jouw GSP advertentie verschijnen in alle mailboxen waar dit keyword naar boven komt. Jouw boodschap komt dus terecht in de mailbox van iemand die reeds aan het communiceren is over badkamerrenovatie. Mooi toch?

Handige design mogelijkheden

Bij het maken van je GSP advertentie kan je een heel eigen HTML bestand uploaden of je kan ervoor kiezen gebruik te maken van een van de sjabloon mogelijkheden die Google aanbiedt, waarbij je enkel een afbeelding dient op te laden. Je komt dus al goed op gang zonder enige HTML of design kennis!

Lage kost per klik

Net zoals AdWords Search en display hanteert ook GSP het CPC-model. Concreet betaal je wanneer iemand op de reclamemail klikt en opent. Op dat moment krijgt de ontvanger de eigenlijke visuele advertentie te zien. De daaropvolgende kliks zijn helemaal gratis (klikken naar website, doorsturen van mail,…). Het redelijk nieuwe karakter van Gmail Sponsored Promotions maakt dat er nog niet veel concurrentie gebruik maakt van dit online marketing kanaal en de kost heel wat lager ligt dan bij bv. search advertenties. Kostprijs kan dus niet als excuus gebruikt worden om dit kanaal even te testen.

Geschikt voor diverse doelstellingen

Of je nu jouw verkoop wil boosten of brand awareness wil creëren, de gesponsorde promoties van Gmail kunnen in beide gevallen ingezet worden. Wel campagnematig, want je wil de mailbox van potentiële klanten ook niet spammen met steeds dezelfde boodschap! Afhankelijk van jouw advertentie en targeting kan GSP jou helpen eender welke vooropgestelde doelstelling te bereiken. Een mail met een korting van 30% zal gegarandeerd tot meer verkopen leiden terwijl het versturen van een blogartikel eerder awareness en jouw imago kan boosten.

Gmail… dat gebruikt toch niemand?

Wordt Gmail wel gebruikt? Een vraag die we vaak te horen krijgen en het enthousiasme om aan de slag te gaan met GSP wel eens durft te temperen. Onterecht! Want jawel hoor, Gmail is een vaak gebruikte mailingdienst, de meest gebruikte mailingserver zelfs! En het aantal gebruikers blijft ook steeds groeien.

En ok, niet al jouw potentiële klanten zullen gebruik maken van Gmail, maar dat is ook niet erg. Deze groep mensen zal jou ook geen klikkosten opleveren. Maar er zijn ongetwijfeld potentiële klanten die er wel gebruik van maken en deze kan je dan eenvoudig en goedkoop bereiken via Gmail Sponsored Promotions.

Discover marketing gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website aangenamer te maken.

Zin om de wondere wereld van Gmail Sponsored Promotions te ondekken?

Onze experts helpen je graag verder

Ook zij kozen voor een betere online aanwezigheid