Remarketing

Bezoekers komen op jouw website maar gaan niet altijd meteen over tot actie. Ze twijfelen, ze willen nog wat vergelijken,.. dus ze verlaten jouw website weer. We hoeven jou niet uit te leggen hoe waardevol deze groep websitebezoekers is. De interesse is er al, enkel een extra duwtje in de rug hebben ze nog nodig. En dat geven we met behulp van remarketing.

Via remarketing gaan we jouw websitebezoekers bijhouden in remarketing lijsten en deze vervolgens gebruiken om de website verlaters opnieuw aan te spreken met een al dan niet aangepaste marketingboodschap. Dit kan zowel via search, display, YouTube, social als shopping advertenties.

Remarketing voor Search (RLSA)

Remarketing kan ingezet worden binnen AdWords Search: met de tekstadvertenties dus. Enerzijds kunnen we de biedingen voor de bestaande websitebezoekers aanpassen, of we kunnen een stapje verder gaan en heel nieuwe campagnes maken, met boodschappen die specifiek gericht zijn naar mensen die al eens op jouw website, of een specifieke pagina daarvan, geweest zijn. Ook voor de shopping campagnes binnen jouw AdWords account kunnen de remarketing lijsten een hele meerwaarde betekenen.

Display remarketing

Ook banners kunnen ingezet worden om deze uitermate relevante doelgroep aan te spreken. De inhoud van de banners en de bestemmingspagina achter de banners kan zelfs volledig gepersonaliseerd worden op basis van bijvoorbeeld het product dat de bezoeker op jouw website bekeken heeft. Dan spreken we over Dynamic remarketing voor display. Denk maar aan dat leuke paar schoenen dat je vorige keer online bekeken hebt en je nu ook op andere websites ziet verschijnen.

Facebook & YouTube remarketing

Naast het tonen van banners verspreid over het Google Display Netwerk kan je jouw websitebezoekers ook targeten via sociale media of YouTube. Die sneakers van hierboven kan je dus ook nog een paar keer zien verschijnen op jouw Facebook tijdlijn of voor het afspelen van jouw favoriete YouTube hit. Geef toe, dan wordt het toch weel heel moeilijk om nog te weerstaan?!

Oei nee, is dat wat Zalando doet?!

Iedereen die de Zalando webshop al eens bezocht heeft, kan hier meestal nog lang van ‘nagenieten’. De productbanners zie je vanaf dan werkelijk overal verschijnen. Niet 1x, niet op 1 kanaal, maar overal en altijd, zélfs op Facebook. Hét voorbeeld van wat we hierboven beschrijven als remarketing, maar dan misschien toch net een stapje te ver.

Remarketing is heel krachtig, maar ga je in overdrive, dan draait het eerder negatief uit. Ondertussen wordt er ook al gesproken van het gevreesde Zalando effect: potentiële klanten geraken geïrriteerd en weigeren uiteindelijk om over te gaan tot aankoop.

Maar het kan ook anders. Bij Discover zorgen we ervoor dat jouw remarketingcampagnes niet tot irritatie gaan leiden. We gaan op zoek naar de beste strategie en stellen in dat jouw advertenties maar een aantal keer, binnen een bepaalde tijdspanne mogen vertoond worden. Zo kan je optimaal genieten van de werking van remarketing zonder jouw potentiële klanten te enerveren.

Discover marketing gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website aangenamer te maken.

Wil je meer weten over Remarketing en hoe Discover jou hiermee kan helpen?

Ook zij kozen voor een betere online aanwezigheid